Monday, August 17, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah

Huhuhuu..memeng teruk den kena tadi selepas membuat presentation. menurut pensyarah to be a good Historian don't to emotional with your research..

mendengar kata- katanya bedebuk sebiji kena betul2 kat kepala aku..di sini nak maklumkan bukan rasa sedih atau kecewa pun.tp just nak bg taw bahawa presentation yg aku wat memang betul2 lawak.sampai di gelar sebagai kumpulan yang terlalu emosi..pada hal this is not our mistake..dah buku rujukan yang kai guna tu menggunakan ayat2 yang terlalu emosi..so aku just rujuk buku tu..tp yg silapnya den lupo nak letak pernyataan tu dari sape...hahhaa tu yg dah kena sebiji padan muka..dah taw belajar sejarah n dalam menghasilkan penulisan sejarah mestilah bersikap objektif dan tidak boleh berat sebelah atau bias terhadap mana2 pihak..

Ala aku x kisah pun..pape hal belajar dari kesilapan itu pengajaran buat aku n the group. Apa yang penting adalah kerjasama dari kami sekumpulan kerana perbentangan kami di terima cuma ada ayat2 yg perlu di betulkan dan mesti di nyatakan ayat2 biadap tersebut dinyatakan oleh siapa...

so..hari ini dalam sejarah..memang aku malu pun ada bila kena tegur macam tu coz aku digelar terlalu emosi..Tp hakikatnya tak bolh salahkan aku coz penulis asal yg menyatakan perkara sedemikian aku hanya pelajar merujuk buku tersebut...so.. ini adalah kesilapan yang x boleh dilakukan oleh seorang ahli sejarah. Kerana bagi penulisan sejarah mestilah bersifat objektif..

so..bg memmber cos sejarah ingat jgn terlalu emosi atau bersikap bias dlm melakukan sesuatu kenyataan, kerana sesuatu kenyataan atau penulisan sejarah mestilah berdasarkan fakta yang kukuh dan boleh dipercayai sumbernya...

pape pun good job utk aku n the group coz presentation kami diterima dan boleh dijadikan nota utk exam ni..so dalam sedih ada gumbiranya juga. Padahal xda hal pun cuma perlu dibetulkan sikit ja lg ayat2 yang kureng sesuai gitu..hahhhaaa...

1 comment:

Fathi Adha said...

utk selamat ambil "qout" pihak2 yg mengeluarkan kenyataan.....