Monday, August 17, 2009

Ayat Seribu Dinar

pada petang yang indah dan syahdu ini..walaupun terasa sedikit keletihan setelah seharian menghadiri kuliah..

tp aku tetap nk menaip juga sesuatu..kerana bagi ku di sini lah duniaku kerana aku ingin kongsi rasa ku di sini...

mengikut tajuk yang diberi Ayat Seribu Dinar...kenapa ya?? tetiba je terasa nak letak tajuk tu...
hehhee saja nak syer n kongsi nabi kita Muhammada S.A.W...Menyeru supaya untuk menambah kan rezeki kita amalkan membaca doa ni selepas subuh..

tetiba ja baru teringat napa aku nk letak tjuk Ayat Seribu Dinar....coz bila aku menghayati maksudnya barulah aku faham bahwa sesiapa yang bertakwa nescaya Allah akan memberi @ membuka jln keluar bg hambanya..sesungguhnya dlm kesulitan aku menimba ilmu ini, aku yakin jika niat aku betul nescaya Allah akn mempermudahkan urusan aku dalam menimba ilmu ini. Aminnnnnnn.

di sini den nak poskan maksud ayat seribu dinar:

Bismillah-hirahmanirrahim....
Barangsiapa bertaqwa kepada Allah, nescaya dia akan mengadakan baginya jalan keluar.
memberikannya rezeki dari arah yang tak disangkakannya.
barangsiapa bertawakkal kepada Allah, ALLAH akan mencukupkan (keperluannya).
sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakinya.
Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap- tiap sesuatu...

....AMINNNNNNNN....

No comments: