Friday, November 20, 2009

Alhamdulillah aku masih hidup pada usia ini...

Semalam 19/11/ 2009 genap usiaku 22 tahun..Terima Kasih pada kedua ibubapaku, keluarga dan semua teman- teman yang turut mendoakan kesejahteraan hidup ku...InsyAllah moga doa kita semua di makbulkan...Aminnn...Tiada apa yang aku dambakan cukup sekadar doa yang kalian sudi titIpkan buatku...hanya ucapan terima kasih yang mampu ku ungkapkan dan hanya Allah yang mampu membalas semuanya..InsyALLAH...Pejam celik sungguh pantas masa berlalu..

Aku tertanya- tanya adakah diriku sudah matang untuk terus meneroka hidup ini. Memang tak dapat dinafikan aku ada cita- cita yang ingin aku kejar, Terasa ingin mencoretkan sesuatu, tak dapat dinafikan dengan gelaran pelajar tahun akhir telah membuatkan diri aku terlalu sibuk..sehinggakan aku tidak pulang ke kampung pada cuti semester ini...

kalaulah ada insan- insan yang mengerti di sinilah duniaku, walaupun apa yang aku coretkan ini bukanlah 100 % kebenaran..tapi itu lah hakikat dan realiti yang harus aku, kamu atau kita semua harus hadapi dan lalui dalam menjalani kehidupan di dunia fana ini..apa yang aku coretkan di sini adalah dari pengalaman hidup aku dan teman- temanku sendiri...

Aku tertanya- tanya apa yang aku inginkan dalam hidupku ini??? Aku tidak mahu membuat apa2 permintaan, tapi aku ingin membuat satu titik perubahan dalam hidupku. Aku sedar umurku sekarang sudah menjangkau 22 tahun bukan lagi seorang yang berusia belasan tahun yang boleh mengambil mudah dalam semua hal..

tertanya- tanya pada diriku..apakah yang sudah aku lakukan sepanjang usiaku 21 tahun, sifatku dan sikapku adakah masih sama, suka membebel dan marah..aku juga masih lagi bersifat 'childish'..tu pun berlaku kadang- kadang tanpa diriku sedari..apa yang aku ketahui aku, masih ambil mudah terhadap semua perkara dan masih lagi bersendirian...tapi aku yakin semua itu ada hikmah disebaliknya..."Hasbunallah wa ni' mal wakil..Cukuplah Allah sebagai penolong kami dan Dia adalah sebaik- baik pelindung"...

No comments: