Sunday, February 21, 2010

Pengalaman mengajar erti dewasa...

assalamualaikum...tajuk entry kali ini penagalaman mengajar erti hidup...
Subhanallah itulah yang telah aku alami...itulah dikatakan rezeki kerana aku diberi peluang dan izin oleh Allah S.W.T untuk merasai detik tersebut..bukan utk aku banggakan..tapi melalui pengalaman inilah aku merasakan belum tentu kehidupan kita pada masa akan datang akn tetap sama seperti sekarang..sesungguhnya manusia merancang sesuatu..tetapi perancangan Allah adalah yang terbaik utk hambaNYA..SUBBHANALLAH..

ITULAH YANG DIKATAKAN REZEKI...aku terfikir dan teringat ada seorang insan tealh mnyatakan padaku bahawa apa yg berlaku ini adalah disebabkan oleh rezeki yg Allah berikan..aku terfikir ini adalah rezeki utk aku lebih berhati- hati dan berusaha utk menjadikan diriku sentiasa diredhai di sisi Allah..sesungguhnya pengalaman dua hari yg aku perolehi pada 18 dan 19 Februari merupakan pengalaman hidup dari manusia yg berlainan umur dari ku...dari situ aku dapat mengutip seribu kenangan da sejuta pengajaran hidup yg x akan diajar dalam mana2 silibus...

pengalaman hidup yg aku dapat ialah belum tentu kehidupan seseorang yg menjangkau usia 50 tahun mereka akan mnjadi baik, golongan yg aku temui ini terdapat pelbagai karekter dan ragam, melalui karakter mereka aku terfikir...jika aku tidak memantapkan iman aku dari skrg apa kan terjadi dalam masa 20 tahun akan datang..Nauzubillah minta dijauhkan daripada perkara2 yg tidak baik...apa yg aku ingin nyatakan di sini pertemuan aku dgn auntie zai, noli, aunty Dee n uncle Din..memang interesting..tp disebalik sesuatu itu pasti ada hikmahnya..aku betul2 mendapat satu pengajaran selama dua hari tersebut apabila bertemu dgn insan2 yg aku nyatakan...semoga hidup kita semua sentiasa dirahmati oleh Allah SWT...

No comments: